Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nantikan episode .. epilog hidup anggerik impian ... yang penuh suka dan duka ...cinta.. kasih sayang.. kesetiaan dan emosi.. tangisan dan airmata... silih berganti.. membawa kepada anda seribu impian... sejuta kenangan dalam memori...

Resah hati...Anggerik Impian



Resah Hati….Anggerik Impian

Salam rindu diangin lalu buat teman teman semua…Sekian lama ku tinggalkan coretan ini..sekian lama ku biarkan ANGGERIK sendiri…sekian lama kubiarkan lelaman Anggrerik ini sepi….dan dihari ini…ku gagahkan jua jari jemariku..menari diatas papan kekunci kesayangan ku ini..meluahkan  coretan dihati…

Teman…

Bukan sengaja aku melupakan lelaman Anggerik yang ku cipta ini..tapi…keadaan yang tidak mengizinkan aku membuka jendela Anggerik yang kututup rapi…mulanya…anggapanku hanya sementara…tetapi..lain pula jadinya!!!.. hampir 3 bulan rupanya…aku menyepi....
Rindu!!!...Rindu!!!...sangat rindu pada kalian…

Anggerik..!!

Dimanakah kau…Bagaimanakah dirimu??...Masih marahkah kau padaku..??..Maafkan aku Anggerik!!...Tidak sengaja aku menyepi begini..Kala ini.. aku masih lagi tidak lupa akan
 manisnya senyumanmu..lembut tutur bicaramu..dan aku masih ingat..sinar harapan yang terpancar dimatamu..begitu juga aku…hingga kini….aku masih berusaha untuk bangkit lagi..berusaha untuk menjadi diriku yang sebenarnya..!! masih berusaha mencari  “ sesuatu “ yang hilang..yang dulunya pernah ku genggam!!...aku…aku!!...aku masih seperti dulu…AKULAH  IMPIAN!!!...


Anggerik Temanku…

Benar ungkapmu!!..sepi amat menyakitkan..sedih amat memilukan…sejak akhir-akhir ini..aku tiba-tiba menjadi seorang yang amat sensitif…mudah terasa…perasaanku bercampur baur!!...sedih..sesal..sepi..duka..pilu..rindu…arghhh!!!..andai aku bermain dengan perasaan... bukan seusiaku  ini…andai aku menyingkap memori…bukan ditika dan saat ini…tetapi…kenapa hati ini mudah terasa…kenapa hati ini hanya ada duka!!!...
Semalam…aku menangis lagi…bila aku melihat mentari terbit disana..aku fana seketika…sudah lama aku lupakan pemandangan itu…sudah lama…aku lupakan siapa aku…sudah lama aku biarkan ‘’AKU TIDAK MENJADI AKU’’….kenapa???...seingat aku….aku tidak pernah lupakan  ‘’Anggerik Impian”….dan “impianku’’….rupa-rupanya aku silap..!! silap..!! bila aku fikirkan…setelah sekian lama…aku leka..dan tanpa aku sedari..aku sendiri yang meninggalkan “DIRIKU’’…sedih!!!...marah???...entah..!!..kotak fikiranku ..tiba-tiba sebu..!!! penuh..!! sesak!!..aku menjadi  ‘’mual’’..secara tiba-tiba!!...siapakah aku..??...dimanakah aku??... kemanakah aku??...siapakah mereka disekeliling ku??...semuanya menjadi asing..!!. entah..kemana hilang memori  “bahagia”ku…

Temanku…

Salahkah aku.??.. apakah aku silap dengan perjalanan hidupku…atau aku  yang sengaja mempersendakan  diriku… kononnya inilah “takdir” hidupku… kehidupan ini amat merumitkan…mengapa baru sekarang..aku merasa “kosong’’…dan ..``terasing’’…bolehkah aku berpatah arah semula…??..apakah boleh ku undur masa??... dimanakah  “silapnya’’.. percaturan hidupku ini???.....persoalan ini membuat aku bungkam!!!...sesak!!!...dan..semuanya HITAM!!!
Ya..Tuhan..
Hanya Kau saja yang tahu hakikat hidup ku ini…hanya Kau yang tahu..takdir hidupku…hanya Kau!!..Ya hanya Kau!!!..yang menentukan hidup dan matiku!!!...

Andai boleh ku undur waktu…
Pasti..pasti ku pilih waktu itu…
Diwaktu aku … dan dirimu..tersenyum melihat pelangi…
Diwaktu aku gembira … bersamamu…
Dimana..diwaktu itu…kita berdua…
 Bersama menikmati  bayu lembut..
Bertentangan mata…menikmati  pemandangan yang indah… ciptaanNya..
Dihadapanku … dihujung sana kulihat..KAPAL LAYAR itu…berlabuh..tenang..
Menari lembut mengikut alunan ombak…
Disitu..aku tersenyum malu..dan kau merenungku tanpa sepatah kata…
Hanya sinar lembut dari matamu..dan tika itu..
Walau..tanpa sepatah bicara…tapi aku tahu…
Tika dan saat itu…aku bahagia…walaupun…
Tidak pernah terucap CINTA…darimu…!!!

~anggerik impian~    

1 comment: